.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اعمال برخی از معافیت‌ها برای کارگاه‌های زیر 5 نفر در روستاهای مازندران
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در درخواستی از نمایندگان مجلس خواستار اعمال برخی از معافیت‌ها برای کارگاه‌های زیر 5 نفر در روستاهای استان شد و گفت: برای افزایش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستا باید اقدامات مهمی انجام شود.

به گزارش شمال نیوز،  کامران اصغری صبح امروز در سومین جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران با قدردانی از حضور نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی در این جلسه، خواستار تعامل بیش از پیش اعضای شورا در رسیدن به اهداف این مجموعه شد.‏

 

وی با اشاره به اینکه از توانمندی اعضای این شورا در راستای رفع مشکلات موجود استفاده می‌کنیم، گفت: از بدو شروع بکار این شورا تا کنون 98 جلسه برگزار شده است که 561 مصوبه داشته‌ایم که قابلیت اجرایی در استان داشته است.

 

اصغری با اعلام اینکه 97 درصد مصوبات شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اجرایی شده است، اظهار کرد: جلسات به صورت منظم ماهانه با حضور اعضا برگزار می‌شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در درخواستی از نمایندگان مجلس خواستار اعمال برخی از معافیت ها برای کارگاه‌های زیر 5 نفر در روستاهای استان شد و ادامه داد: برای افزایش اشتغال و جلوگیری از مهاجرت روستا باید اقدامات مهمی انجام شود.

 

وی بر عزم جدی تمام دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی برای بکارگیری امکانات و ظرفیت‌ها در مسیر اهداف شعار جهش تولید تأکید کرد و افزود: تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در سال جاری، براساس اهداف جهش تولید ساماندهی می‌شود.

 

اصغری در ادامه با اشاره بر طرح های حمایتی این وزارتخانه در دوران شیوع کرونا خاطرنشان کرد: هزار و 561 میلیارد تومان تسهیلات برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا به استان تخصیص داده شده که رقم تسهیلات در سه سطح 60  میلیون ریالی، 120 میلیون ریالی و 160 میلیون ریالی تعیین شده است.

 

وی ادامه داد: 14 رسته و 550 زیر رسته بابت دریافت این تسهیلات معرفی شده است که 57 هزار مشمول نیز با استفاده از بانک اطلاعاتی تأمین اجتماعی شناسایی شده‌اند که باید در سامانه کارا ثبت‌نام کنند.

 

مدیر ‏کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران نیز گفت: مأموریت اصلی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای به عنوان متولی اصلی  آموزش‌های مهارتی در کشور، اجرای آموزش، پژوهش، تولید استانداردهای آموزشی و ارزشیابی مهارت نیروی کار کشور است.

 

سید حسین درویشی افزود: سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نسبت به تأمین و تربیت نیروی کار ماهر و نیمه ماهر مورد نیاز بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات و ارتقای فرهنگ مهارت‌های فنی جامعه اقدام می‌کند.

 

وی تدوین و بازنگری 33 استاندارد آموزشی، افتتاح 9 مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره در دانشگاه‌های استان، افتتاح 57 آموزشگاه آزاد بخش خصوصی و گسترش 10 واحد آموزشی در مناطق حاشیه نشین شهری و آسیب‌پذیر را از اقدامات کیفی این اداره کل در سال گذشته برشمرد.

 

درویشی انتظارات از شورای هماهنگی دستگاه‌های اجرایی تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مازندران را ارائه تسهیلات به مهارت آموختگان متقاضی اشتغال و کارآفرینیبا پیگیری در کار گروه اشتغال استان، ارائه تسهیلات به آموزشگاه‌های آزاد بمنظور برگزاری دوره‌های نوین آموزشی از طریق بانک‌های عضو شورای هماهنگی و ارائه بسته های حمایتی و تشویقی برای بخش خصوصی، اصناف و سرمایه‌گذاران حامیان آموزش‌های مهارتی برحسب تشخیص و شرایط موجود در شورای هماهنگی بویژه بحث بیمه و تخفیفات مالیاتی و تسهیلات ارزان قیمت عنوان کرد و افزود: جامعه در حال حاضر دچار بی‌سوادی مهارتی است که نمونه بارز آن وجود فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار است.

 

مدیر ‏کل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران در بخش دیگری خواستار حمایت نمایندگان مجلس از طرح تشکیل فراکسیون مهارت در مجلس شد و ادامه داد: ارتقای مهارت و اجرای بی کم و کاست قانون نظام جامع مهارت و توجه به بودجه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مورد توجه مجلس یازدهم قرار گیرد.

 

درویشی با اعلام اینکه برای ارتقای جایگاه آموزش‌های مهارتی در کشور بر رتبه‌بندی مربیان این سازمان مانند معلمان آموزش و پرورش مورد تاکید قرار گیرد، خاطرنشان کرد: از آنجایی که آموزش مهارتی مانند آموزش عمومی رایگان است در بودجه سازمان، معافیت مالیاتی مشابه آموزش و پرورش دیده شود و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای  نیز از معافیت در پرداخت آبونمان برق، آب و گاز برخوردار شوند.

 

در ادامه این جلسه علی بابایی‌کارنامی و منصورعلی زارعی نمایندگان مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی ضمن قدردانی از اقدامات دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مازندران، آمادگی خود را برای رسیدگی به مشکلات و اصلاح برخی قوانین در راستای خدمت‌رسانی بهتر و بیشتر به مردم اعلام کردند.

 

در این جلسه مقرر شد هر از دستگاه‌های عضو شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران مشکلات و موانع موجود را تهیه تا در جلسه مجمع نمایندگان مازندران مورد بررسی قرار گیرد.

 

در این جلسه هریک از مدیران کل حاضر در جلسه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات و تلاشهای دستگاه مربوطه ‏به بیان مسائل و مشکلات خود پرداختند.‏/فارس

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.037 seconds.